I take care of you

Hej! Tänkte jag kunde blogga nu en snabbis såhär på morgonen kom på att jag börja 9 och inte halv. Så sjukt mycket på gång just nu. Fanfar som jag provred toltalt tre gånger var en underbar ponny och jag ville verkligen ha honom, om han bara inte var så nätt med sina 143cm och jag var på gränsen. Ägarna tyckte inte alls jag såg stor ut men jag kommer ju att växa också. De erbjöd sig faktiskt t.o.m att jag skulle ha honom på foder/prov för de tyckte vi passade hehe. Men sedan såg jag en bra annons på ett sto fast i Uppsala och inte Stockholm (man får ju börja kolla på andra distrikter bara för de inte finns några) så jag ringde och ganska spontant åkte vi och provred redan dagen efter (igår). Den var ju jättebra i all hantering och lugn inte alls rädd av sig. Hon hade också haft två föl. Hon är bra storlek och hon var jättesöt. Dock när det kom till ridningen kände jag mig usel till en början haha, asså som en nybörjare typ.. hon var så himla het och på hugget hela tiden och det är ju som en vana att ta i tyglarna för att försöka få ner tempot när man inte är så van vid heta hästar men sedan gick det bättre bara man hela tiden var lugn och inte kom åt med fötterna och så var det bara att vara mjuk i handen och bara tänka lugnt så gick det bättre efter ett tag, mest i traven hon sprang på. Fick hoppa och hon tvekade inte, lagom pigg var hon men enklare att hålla och hon tvekade inte ens på ca metern trots att hon inte hade hoppat på ett tag. Så henne ska vi förhoppningsvis ta ska bara gå igenom besiktningen och sen ska vi se så att stallplatsen vi var och kolla på är ledig. Skitglad just nu, dock en extrem hög med plugg kan inte beskriva och jag failar ju fan i alla ämnen nu i slutet! Inte bra.. men snart är det över, ska bli oerhört underbart! Ikväll springer jag och mamma vårruset haha så får hoppas att det går bra och att jag inte har pollen!











Kommentarer
Postat av: Vendela

GUD VAD KUL! :D Vi får höras på tele senare ikväll eller idag, puss älskling <3

2012-05-29 @ 15:52:40
URL: http://vendelaholmberg.blogg.se/
Postat av: Vendela

Sv; Åh älskling, du betyder så otroligt mycke. Älskar dig mest och det vet du. Du finns redan alltid där för mig och det vet jag, tro inte att inlägget var riktat mot dig för det var riktat i största allmänhet, Jag saknar dig all the time, puss hjärtat! :*

2012-05-31 @ 23:25:00
URL: http://vendelaholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0